
Viool is een instrument voor de ziel!
Viool is het meest delicate instrument dat de diepste menselijke zintuigen kan raken. Het is moeilijk te zeggen wanneer het ontstaan is en waar zijn wortels leiden. Het moderne ontwerp van de viool, zoals het is bekend en vereerd door miljoenen Luister meesters, performers en ambachtslieden over de hele wereld, werd gevormd in de 16e eeuw. Op hetzelfde moment is het vermeldenswaard dat de beelden van instrumenten, alleen op afstand lijken op een viool, verwijzen naar het begin van onze tijdperk! Nu is de viool een van de meest gewilde instrumenten in academische en hedendaagse muziek.
Viool in de moderne mens, meestal geassocieerd met niemand anders dan met Niccolo Paganini. Paganini was inderdaad een soort revolutionair viool podium technieken van die tijd. By the way, hij speelde ook gitaar. Het was zij die hem hielp om zulke successen te behalen en de glorie van een virtuoos te verwerven. Hij droeg de technieken van het spelen van de gitaar, hij overgebracht naar de viool, extraheren uit de fragiele lichaam van het instrument het onmogelijke! Paganini zei: “Ik ben de koning van de viool, en de gitaar is mijn koningin.” Eeuwen later, is deze naam uitgegroeid tot een begrip en stamt af van de monden van mensen.
Dergelijke technische mogelijkheden zijn niet langer ongewoon. Een groot aantal violisten over de hele wereld spelen de werken van Maestro, record discs, en meer recent-records, geven concerten. De school van het spel is veranderd. Ook de viool zelf is veranderd. De digitale revolutie heeft dit niet omzeild, wat leidt tot grandioze experimenten en niet minder grandioze uitvindingen.
Misschien, uit de belangrijkste rassen van dit instrument is het de moeite waard om te onderscheiden van de gebruikelijke, dat is, akoestische viool en elektrische viool. Verschillen in de vormen van de electro viool lichaam dragen geen veranderingen in de kwaliteit van het geluid, en kan alleen maar veranderen omwille van de visuele schoonheid. Alle “werk” evenals op elektrische gitaar, hier hangt af van de geluidstechnici en andere apparaten, genaamd onder muzikanten “knoppen”, die de geluiden volledig verschillende kleuren en speciale effecten kan geven.
Denk niet dat het eindresultaat van het spelen van de viool, of elektrisch of akoestisch, afhankelijk is van externe factoren-gadgets, versterkers en andere dingen. De viool is niet zo divers in zijn vormen en ontwerpen, maar het volume van de mogelijkheden-technisch, timbre, geluid-is gewoon geweldig! En om elk van zijn gezicht te beheersen, zal het lange uren, dagen en jaren van training duren. Zowel met als zonder het gereedschap. Niet alleen vloeiendheid in de vingers is inherent aan geweldige Creators, maar ook diepte is zielvol. Diepte van gedachte. De diepte van de geest.
Download de tekst als PDF-bestand.